Fontban a fontos szakács termékei

Jamie Olivernek, a híres brit szakácsnak a portálját lesem, az asszony kedvenc gasztro-bolondja ő, vajon mi mennyibe kerül, fontban adják az árakat, na persze, a királyság ilyen, de lám, sms-ben is kérhetnék receptet a honlapjáról és a csészéket a shopból bankkártyával is fizethetném – lám, Jamie eggyé lett az árujával – egototális marketing mondanám, ha a megnevezés érdekelne valakit – arcáról a kövér mosoly is kínai porcelánná lett, bögrévé konvertálták és ezt vehetjük a shopban, de a videója is kapható, azon lelkesen főz, hol az éttermében, hol másutt valahol a világon; szereti amit csinál, ezért is lehet áru a főztje, az edénye meg ő maga is, sőt mindez egymástól elválaszthatatlan termékként jelenik meg a piacon, a pasas nélkül a bögre semmit sem ér; na jó, hu végű honlapokon is ugyanezt a tendenciát olvashatja ki, aki ért hozzá, de nálunk nem elegáns a webet üzleti egységként szemlélni, új tendenciákat felfedezni; egyszer fölutaztam Budapestre egy blogos konferenciára, szép szabályokat állítottak fel a professzorok, s órákig beszéltek úgy a webről-blogról, hogy a gazdaság, a termelés szóba sem került.

Egyszer bejegyzést tettem a blogomban a duguláselhárításról és váratlanul odagyűltek a duguláselhárítás szakemberei, látszólag veszekedtek és leszólták egymást, pedig valójában befutották a pályát, amelyet valamikor a céhek kialakulásakor befutottak az elődeik, mert az nem veszekedés volt, hanem normák megfogalmazása, egyeztetés; állítom, néhány nap alatt évszázados utat jártak be a blogban, s láss csodát, odajött a szakma királynője, Dugi Zsuzsi is, és elmondta, hogy ISO minősítést szerzett a korszerű gépei mellé, és kitűnő kollégákkal dolgozik; a valóság az, hogy a blog lehetőséget biztosított valami csodára, és amúgy ezek a vállalkozóvá lett iparos emberek, miként Dancs úr is, már videón mutatják be a tudományukat, mint ahogy Jamie is teszi, mert ma már csak így lehet ügyfelet szerezni a piacon, szóval bemutatják élő képen, hogy a kamera milyen elven is működik, amikor felfedeztetik vele a dugulás helyét; és ezt a web felkent urai mind a mai napig nem látják, mert eltakarja előlük a valódi folyamatokat az elefántcsontból faragott tudományuk; ezek a duguláselhárításban edződött szakik már nem nyalják föl papírra a szakszervezeti bélyegeket, őket már Facebookon hívja a Szolidaritás, ők már bankkártyáról küldik a támogatást, ha küldik egyáltalán, ezt az iparos népet már blogból és honlapról szólítja meg a kamarai titkár, és aki úgy közelít hozzájuk, mintha ők Horthy vagy Kádár korából itt ragadt mesteremberek, melósok volnának, azt simán elküldik melegebb éghajlatra.

Ebben a közegben már mást jelent a szabadság, az igazságosság és a szolidaritás; különben is, van ezeknek a dolgoknak ISO-ja manapság?

Kapcsolódó bejegyzések:

Munka és duguláselhárítás

Blog és online marketing: az egototális marketing koncepciója

A céges és a magánblog különbségeiről