Fontban a fontos szakács termékei
2012. január 18.
Jamie Olivernek, a híres brit szakácsnak a portálját lesem, az asszony kedvenc gasztro-bolondja ő, vajon mi mennyibe kerül, fontban adják az árakat, na persze, a királyság ilyen, de lám, sms-ben is kérhetnék receptet a honlapjáról és a csészéket a shopból bankkártyával is fizethetném – lám, Jamie eggyé lett az árujával – egototális marketing mondanám, ha a megnevezés érdekelne valakit – arcáról a kövér mosoly is kínai porcelánná lett, bögrévé konvertálták és ezt vehetjük a shopban, de a videója is kapható, azon lelkesen főz, hol az éttermében, hol másutt valahol a világon; szereti amit csinál, ezért is lehet áru a főztje, az edénye meg ő maga is, sőt mindez egymástól elválaszthatatlan termékként jelenik meg a piacon, a pasas nélkül a bögre semmit sem ér; na jó, hu végű honlapokon is ugyanezt a tendenciát olvashatja ki, aki ért hozzá, de nálunk nem elegáns a webet üzleti egységként szemlélni, új tendenciákat felfedezni; egyszer fölutaztam Budapestre egy blogos konferenciára, szép szabályokat állítottak fel a professzorok, s órákig beszéltek úgy a webről-blogról, hogy a gazdaság, a termelés szóba sem került.
Duguláselhárítás és ISO
Egyszer bejegyzést tettem a blogomban a duguláselhárításról és váratlanul odagyűltek a duguláselhárítás szakemberei, látszólag veszekedtek és leszólták egymást, pedig valójában befutották a pályát, amelyet valamikor a céhek kialakulásakor befutottak az elődeik, mert az nem veszekedés volt, hanem normák megfogalmazása, egyeztetés; állítom, néhány nap alatt évszázados utat jártak be a blogban, s láss csodát, odajött a szakma királynője, Dugi Zsuzsi is, és elmondta, hogy ISO minősítést szerzett a korszerű gépei mellé, és kitűnő kollégákkal dolgozik; a valóság az, hogy a blog lehetőséget biztosított valami csodára, és amúgy ezek a vállalkozóvá lett iparos emberek, miként Dancs úr is, már videón mutatják be a tudományukat, mint ahogy Jamie is teszi, mert ma már csak így lehet ügyfelet szerezni a piacon, szóval bemutatják élő képen, hogy a kamera milyen elven is működik, amikor felfedeztetik vele a dugulás helyét; és ezt a web felkent urai mind a mai napig nem látják, mert eltakarja előlük a valódi folyamatokat az elefántcsontból faragott tudományuk; ezek a duguláselhárításban és más, korszerű ismereteket feltételező szakmákban, például az energetikában edződött szakik már nem nyalják föl papírra a szakszervezeti bélyegeket, őket már Facebookon hívja a Szolidaritás, ők már bankkártyáról küldik a támogatást, ha küldik egyáltalán, ezt az iparos népet már blogból és honlapról szólítja meg a kamarai titkár, és aki úgy közelít hozzájuk, mintha ők Horthy vagy Kádár korából itt ragadt mesteremberek, melósok volnának, azt simán elküldik melegebb éghajlatra.
Ebben a közegben már mást jelent a szabadság, az igazságosság és a szolidaritás; különben is, van ezeknek a dolgoknak ISO-ja manapság?
Frissítés: 2018. 02.27.
Kapcsolódó bejegyzések:
Blog és online marketing: az egototális marketing koncepciója
Trackback link
http://vilagma.hu/e-vilag/oda-az-iso-minositeshez/trackback/
4 komment
Luczifer says:
jan 18, 2012
Kinek a kegyeiért folyik a verseny? Ha a fogyasztóért, akkor a versenyzőnek fel kell építenie és meg kell mutatnia magát. Piacosítja a blogot. Ha egy prominens előtt akkor is fel kell építenie magát, de a bemutatást nem szolgálhatja egy a piac érintette eszköz. Nálunk nem.
Bognár László says:
jan 18, 2012
Vagyis úgy gondolod, hogy ha Jamie Oliver nem volna világhírű, akkor a piaci elemekkel bőven átitatott webegységét idehaza jól leszólnák?
Mert ha így gondolod, akkor igazad van!
Ám szerencsére mégiscsak azt tapasztaljuk, hogy egyes szakmák piacvezetői között bizony néhányan webesre faragják maguk és így szereznek piaci előnyt!
Nézd meg például a Bélyegző Expressz blogot! Interakció, tanácsok, marketing ötletek, videók…és ehhez egy webáruház is csatlakozik. Elméleti felkészültség az online marketing és a szűkebb szakmai tárgyból – és mindez a gyakorlatban, működés közben! Gyönyörű! – mondanám, ha van az ilyesminek esztétikája. (Van!) De nem a dolog esztétikai értéke a lényeg, hanem a piaci előny, amelyet az ingyen tanácsok, a kapott kérdésekre-dilemmákra adott válaszok és a tisztességes munka híre (goodwill) indukálnak.
Ám nálunk egy politikus jól sikerült böffenése mindig szebbnek mutatkozik, mintha felmutatunk valamit a munka világából!
Kiss Zoltán vízszerelő vállalkozó says:
máj 19, 2014
Ez a világ már csak ilyen. A WEB minden felett átvette a hatalmat és egyre nő a felhasználók száma. Lassan kiszorítja az ujsághirdetéseket. Azonban a weben bárki bármit írhat magáról, messziről jött ember azt mond amit akar. Az ISO minősítés azért elmond valamit a cégről, a leendő megrendelőknek szükség van pozitív impresszióra, hogy tudjanak választani ebben a dömpingben választani. Ha mesterembert nem ajánlás után keres valaki, akkor mindig meg van a rizikója a nem megfelelő munkavégzésnek, átverésnek.
Bognár László says:
feb 26, 2018
Napjainkban rengeteg a panasz arra, hogy nem is lehet mesterembereket szerezni számos munkára, mert azok külföldre mentek jó pénzért.
Így van egyfajta fejlődést visszafogó tendencia is: nem kell versenyezni egyes iparágakban, munkaterületeken, mert a mesterekért versenyeznek, nem pedig a mester versenyez a munkáért!