Három a politikus, mint a cím is utal rá, vagy ostoba, vagy gonosz, s ha se egyik, se másik, akkor tébolyult. Ha mind a három egyszerre ott van a színen, a tébolyult ragadja magához az irányítást, mert neki nincs semmi érzéke a realitáshoz, ugyanakkor a három körül egyedül ő az, aki hisz abban, amiben senki sem hinne, ha ő nem lenne képes elhitetni, persze csak azzal, aki ostoba, vagy gonosz.

A tébolyult álvalóságát az ostoba elhiszi, s utána engedelmesen megtesz mindent, amit mondanak neki, sokszor még többet is, a tébolyult akarata szerint, hipnotizálva, mint voltak hipnotizálva egyszer a hamelni patkányfogó áldozatai. A hármas legrémesebb darabja a gonosz, aki nem hisz semmiben, a hátuk mögött egyaránt kiröhögi a tébolyultat és az ostobát, de a szemükbe mosolyog, hízeleg, aljas módon kihasználja őket, visszaélve azzal a genetikai ténnyel, hogy egyedül neki adott Isten észt, szemben a másik kettővel, aki közül egy az egyik a saját maga által épített elvarázsolt kastélyban bolyong, meg a másikkal, aki olyan buta, hogy azt sem tudja, hogy éppen kijön vagy bejön, a lényeg az, hogy mindig mozog, mert dolgozik, szolgál.

A legszomorúbb azonban az, hogy ez a fényes hármas csak akkor válik levakarhatatlanná, ha a közeg is éppen olyan mint ők.. Az ostobáknak tetszik, az ostoba, mert hasonlít hozzájuk, az őrültek, lelki nyomorultak szemében a tébolyult az Isten, s az aljasok, sunyik, ha félik is, de tisztelik a gonoszt.

Empedoklésszal szólva mindhárman a Viszály gyermekei ők, s mindaddig ők uralkodnak, amíg felül nem kerekedik a Szeretet.

Google
Google Maps
WikipediA
Twitter