Marketingkommunikáció és média hatás a darts vb-ből
A helyszín Pécs, billiárd és darts szaküzlet. Belépéskor köszönök, az eladó hölgy rám mosolyog, szemkontaktus, mi tetszik…
– Bátortalan érdeklődő vagyok – felelem, a darts érdekelne – teszem hozzá. Tábla, nyilak, mi mennyi.
– A tv? – kérdezi a eladó.
– Igen, a tv – felelem.
Vagyis nem kell megkérdeznem, hogy a darts világbajnokságok fő műsoridőben való közvetítése a sport csatornákon csak engem tett-e érdeklődővé, vagy mások is “megfertőződtek” ettől Pécsett és Magyarországon.
Ehhez képest sehol sem találkozom a marketingkommunikáció jelenlétével, például nyomtatott vagy online hirdetéssel, amely a szórakozóhelyekre csábítana, mondván, próbáljam ki ezt a sportot (amelyet a regnáló kormány még nem nevezett el nemzeti nyilaknak, de előbb-utóbb ez lesz a neve, fogadjunk! Ha a pipadohányt ezentúl a nemzeti dohányboltban vehetik a dohányosok, akkor innen már csak egy lépés választ el minket a nemzeti vizelde felé vezető úton.)
Marketing
Állni látszék az idő. Rozsdás vasfoga van, semmi sem mozdul, csak a rozsda pereg, pedig a marketing törvényei szerint az aktualitásra építeni lehet és kell. Ott, ahol élet van. De itt inkább sikert sikerre halmozunk valóságos, modern élet helyett. Persze, időnként az idő vasfoga a lerobbant pécsi buszokba mar – nemzeti hamm-hamm.
Szóval darts. Nemzeti nyilak. Dobok egy bull-t. Dobok egy hátast. Nemzeti hátas…
***
Kapcsolódó weboldalak, blog bejegyzések:
Trackback link
http://vilagma.hu/kaosz-es/darts-nemzeti-nyilak/trackback/
2 komment
Kálmán says:
jan 22, 2013
Lassan elfogy minden. A kocsámban űzhető sportok (billiárd, darts, nyerőgép) száma is csökkent már.
—
Tervgazdaságban marketing? Ez klientúraépítés:
“A versenyben elért teljesítmény tagadása minden korábbinál markánsabb. A Simicska-klán szervezett és nyílt országlása a szó szoros értelmében az úrfelmutatással ér fel. Világos a pályázati rendszer megcsúfolásának üzenete is (például föld- vagy frekvenciaügyben): a teljesítmény helyett a beágyazódás számít. Nem lesz ember embernek farkasa – mi gondoskodunk arról, hogy aki lojális, az kapjon. Az összetett, együttműködést és vetélkedést egyaránt igénylő helyzetek kezelésében bizonytalan, ezért agresszív és sikertelen személyiség pedig szívesebben indul abban a versenyben, amelyben a lojalitást díjazzák, és nem a valódi teljesítményt.”
http://magyarnarancs.hu/publicisztika/hogy-lesz-vege-bekemenet-szorongas-valasztas-82954
Luczifer says:
jan 22, 2013
Ez van. Illetve nincs. Piacérzékenység az nincs. A gazdaság szereplői távolodnak a fogyasztótól. A politika szereplői is. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy Lacitól se veszik meg – se a piac, se a politika – a „nemzeti darts”-ot. Pedig milyen jól mutatna a sok ilyen-olyan nemzeti cucc sorában.